Mieszkanie czy dom? Wentylacja być musi - dom z ogrodem

wentylacja gdańsk

Serwis samochodowych klimatyzacji

Samochodowa klimatyzacja jest jedną z często montowanych klimatyzacji. Dzieje się tak dlatego że obecnie z samochodów korzysta bardzo wiele osób, które wybierają się przy ich wykorzystaniu w bardzo dalekie trasy nawet w czasie najwi

Mieszkanie czy dom? Wentylacja być musi - dom z ogrodem wentylacja gdańsk
ększych upałów. Wobec tego trudno wyobrazić sobie ich jazdę bez włączonej klimatyzacji. Jednak trzeba pamiętać, że tylko dobrze ustawiona klimatyzacja będzie w pełni sprawnie funkcjonowała. Wobec tego bardzo ważne jest, aby ustawieniem samochodowej klimatyzacji zajmowali się prawdziwi specjaliści. Będą oni dobrze wiedzieli, w jaki sposób ustawić klimatyzację po zapoznaniu się z oczekiwaniami swoich klientów. Zajmą się także wykonaniem różnego rodzaju działaniu serwisowych w zakresie poprawienia sprawności działania klimatyzacji samochodowej.


Dlaczego warto zamontować klimatyzację w domu?


Klimatyzacja w domu przez wiele osób uważana jest za fanaberię – w końcu lato w Polsce nie zawsze jest ciepłe. Zastanawiając się nad taką inwestycją warto jednak pamiętać, że dobry klimatyzator nie tylko zapewni przyjemny chłód podczas upałów, ale również może częściowo oczyszczać powietrze ze szkodliwych cząsteczek i alergenów, co będzie miało duże znaczenie dla alergików, osób cierpiących z powodu astmy czy choroby płuc oraz rodzin z małymi dziećmi. Właśnie z tych powodów warto zastanowić się nad inwestycja w wysokiej klasy urządzenia do klimatyzacji. Pamiętajmy też, aby ich montaż zlecić fachowcom z odpowiednim doświadczeniem – w ten sposób zyskamy pewność, że klimatyzacja będzie działać bez zarzutów.



Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://dom-z-ogrodem.informator.podhale.pl/